Dag 9 Vendome

25 mei 2014 - Vendôme, Frankrijk

Tijdens een uitgebreid ontbijt in het B&B hotel spraken we met een Engels echtpaar met een vakantiehuis in France. Ze had nogal wat metalen nietjes in de arm en blauwe plekken, was tijdens het fietsen de weg even kwijt, hopla sloot in en op muurtje, elleboog gebroken en 2 dagen ziekenhuis. Ze kon weer/nog lachen want het erger gekund en het was haar eigen fout? Tja ze had gelukkig wel haar helm op, leuke verhalen s'morgens vroeg dus. Daarna hebben we de fietsen weer opgezadeld en reden het hotels/eettent/Aldi terrein af. Ik wilde een kortere weg terug naar de route, dan er naartoe de avond ervoor. We namen een D-weg, Fenna vond het een snelweg, maar we waren inderdaad weer snel weg en als een speer op de route terug :-)

Dit was een dag waar we blij mee waren qua weer en kilometers. Er was bijna geen wind en de wegen waren overal wel nat, maar de grote buien bleven ons bespaart, geen zon maar verder prima. Het eerste deel waren uitgestrekte landerijen zonder veel spannends. Het 2e deel ging langs de Loire, kasteeltjes, mooie tuinen en vakantiehuisjes met zicht op de rivier. Het tempo zat er deze dag goed in met weinig echte klimpartijen. Mooi zijn Bonneval met grachtjes en een gezellig centrum, Chateaudun heeft een groot en mooi stadsplein en herdenkingsbeelden. Verdom, waar we zijn geëindigd met de Chapel de st Jacques en een prachtig oude binnenstad.

Philip heeft wel een rekenfout gemaakt want we zitten volgens de kilometers bijna bij Ans en Ludo, maar er zit nog een petite gat van een cent (100) kilometer tussen, een dagje later dus familie, jammer nog geen rustdag helaas.

Afin, Dimanche une jour de 109km, Brochette de boeuf met pommes (mjam), 4 grande caffee et an fine, nous avon Auberge de Madeleine avec une grande suite pour seulement 58€ et sans telefonee! Tres bon, tres fatique et pijn à la kont!

au revoir, et bon sante!

1. Jenny en Peter:
    26 mei 2014
    Jenny zegt dat ik even moet komen voor een goede sportmassage. Verder lieve groetjes van ons en bikkel maar door.... (ps. jullie verhalen zijn echt leuk om te lezen)
  2. Nienke:
    26 mei 2014
    Langs de Loire. De natuur moet daar nu heerlijk fris en fruitig zijn zoals de witte wijn daar. La vie en France est belle. Eens stonden we aan de rivier met een tentje. Helaas barstte van de muggen. Die 109 km redden jullie wel. Hoe bevalt het rijden met een fietskarretje? Van Vincent hoorden we dat hij onderweg verschilende zaken weggaf of achterliet omdat het gewicht van de tassen hem begon op te breken. Gezellige tijd bij Ans en Ludo.
  3. Marja de Meijer:
    26 mei 2014
    Haha humor. Valt mee dat julie nu pas last hebben van jullie komt. Jullie zijn denk ik wel aan even rust toe. Krijgeengoedeindruk vandeomgeving.fijne Dag 10 gewest.
  4. Gert:
    26 mei 2014
    Weer een mooie afstand gedraaid! Complimentations! Zeker met die rollator achter de fiets van Flip, zitten er stokbroden in de grote rode liggende tas voor onderweg? Hij gaat suup, groeten aan Ludo!
  5. Ludo en Ans:
    26 mei 2014
    Leuk dat we nu alles kunnen volgen. We hebben met veel plezier de verhalen gelezen. We zijn verbaasd dat jullie zo weinig echt slecht weer hebben gehad. We zitten met smart op jullie te wachten, wat denken jullie gaat het morgen lukken of is de rekenmachine nog op tilt? Slaap lekker vannacht en tot morgen!!!
    Liefs Ludo en Ans
  6. Fenna en Philip:
    26 mei 2014
    Volgens onze regen eh rekenmachine nog 130km, zou het lukken dinsdag?