Dag 6 Clermont

22 mei 2014 - Agnetz, Frankrijk

Bon Dieux monsieur, wat een weer zie je hier op tv, overstromingen en ontwortelde bomen. Tja het shirt van Fenna was zelfs van de lijn gewaaid bleek! Viel blijkbaar bij ons in de buurt weer mee, de weergoden zijn ons nog steeds goed gestemd. We fietsten weg met bewolking en volgde direct Canal de Nord, het was zigzaggen tussen de Escargots die dansten op het vochtige fietspad.

.Prachtig gefietst, daarna door Noyon waar Jean d'Arc op de brandstapel is geëindigd, raar, dat ze geen standbeeld van haar hadden!  De kerk was open maar nog niet voor een stempel helaas. Op naar Compiegne een beetje miezer maar de grote bui liep op ons voor gelukkig. Wel wat meer wind en ook tegen, c'est la vie de Santiago n'est pas! Heerlijk gegeten in Rémy, deze keer een heerlijke zalm en een heus dessert! Daar hebben we ook maar besloten te stoppen na Clermont, dus hotelkamer geboekt, kamers genoeg. Na het eten kwam de zon weer door en werd het nog warm ook. De klim volgens ons boekje hebben we blijkbaar nog tegoed morgen. Aujourdui Clermont, een leuke stad trouwens!

C' est tout, au morgen maar weer, F&P

1. Marja de Meijer:
    22 mei 2014
    Gaat goe Philip en Fenna. Nog even dan kunnen we ook. Kan bijna niet wachten. Is aftellen nu. Escargots zijn trouwens lekker, maar dan met huisjes, want naaktslakken zie je te goed wat je eet. Succes weer morgen en ik hoop voor julie droog. En niet te veel wind.
  2. Sylvia Ooms-Star:
    22 mei 2014
    Zo fietsers. Het gaat goed, zo te lezen. Leuk hoor, zo is het net of wij mee fietsen haha alleen zonder de fysieke inspanning. Lijkt mij ook best gaaf om te doen. Wie weet ooit!! Hopen dat jullie het droog houden, zuid Frankrijk was bagger slecht. Laat de buien maar voor jullie uit gaan.:-)) Veel fietsplezier verder. xx
  3. Madelon Tegelaar:
    23 mei 2014
    Het gaat gelukkig nog steeds goed bij jullie wat het weer en het fietsen betreft, je weet mijn fiets afstanden dus enorm bewondering.
    Leuk de foto van Fenna heel herkenbaar met het genieten van het dessert.
    Goed eten is belangrijk dan kan je straks de klim partijen goed aan.
    Dikke knuffel.
  4. Jenny en Peter:
    23 mei 2014
    Hé toppers, knap hoor. Wij "fietsen" met jullie mee.
  5. Hans Borghardt:
    Hallo Philip en Fenna,
    Wat een sportiviteit he. Maar wel genieten he De hele dag in de natuur met wisselend weer. Nou ik twijfel er niet aan dat jullie het halen hoor Jullie zijn zulke getrainde mensen die zich zo goed hebben voorbereid. Ik doe het maar met mooi weer ongeveer 20 km per dag. Maar daar draaien jullie net eens je hand voor om
    He Hou je goed Blijf in conditie en doe voorzichtig he. Kom goed aan
    lieve groet Hans