Dag 32 Sarria

17 juni 2014 - Sarria, Spanje

Van morgen om 6 uur ging de wekker, ja we hadden jullie beloofd gisterennacht we wat in wilden halen, dus we moesten er dan maar een keer aan geloven. Iets voor zevenen zaten we al aan het desayuno, en om 7.45 reden we het stadje uit, op naar de 2e en laatste grote helling; Alta de Poio á 1335m. Daarna zouden we wel kijken waar we uitkwamen.

Het was fris zo vroeg en vaak nog geen zon. Maar daardoor konden we het klimmen beter doen dan met die warmte, daarbuiten was de wind zwak in onze rug. Echt als we kijken hoeveel geluk met het weer we niet hebben (touch wood!) de eerste 19 ging heel geleidelijk, maar toen kregen we toch wel even trek in een koffie in de zon. Zo gezegd zo gedaan in Las Herrerias. Terwijl Fenna de koffie ging bestellen, zag ik een 2 tal paard en een zelfde aantal US senorita's. Die kregen uitlegt hoe een paard werkte en hoe je er op kon gaan zitten. Een vertelde dat ze het eerder had gedaan, maar dat kon je niet direct zien bij het bestijgen van het paard. Maar volgens het bordje onder caraballos kon je voor 5km een paard huren. Hopelijk zaten zaten ze er nog op na die tijd.

De vorige klim liep geleidelijk omhoog, maar deze ging met minder slingers maar best wel gestaag omhoog, dit gaf mooie vergezichten getuige de foto's. We reden vlak langs de auto weg N4 die met grote viaducten en runnels boven ons begonnen, maar na het klimmen lagen die opeens onder ons.

Na de eerst top op 1270m moesten we nog een dalletje door en weer klimmen naar 1335, deze toppen waren wat minder toeristisch en we zijn na het nemen van een foto weer doorgereden. De lopers zie je wel, maar die lopen meer op een pad een stuk ernaast.  Na 2km UPS en downs te hebben genomen mochten we opeens weer sterk dalen. 12km dalen is een geweldige ervaring, maar gaat veel te snel voorbij ;-(

We hadden ons voorgenomen naar Samos of Sarria te rijden. Het is de laatste geworden, niet dat we dat wilden maar Samos was wat klein en we dachten nog verder te kunnen, het waren nog 12 zware kilometers, mede omdat de temperatuur toch weer was opgelopen. Dus vandaag 78km weer en een iets duurder hotel genomen omdat de rest vol zat. Voor €81 inclusief ontbijt viel het ons nog wel mee voor zo' mooi hotel. Dan maar een beetje bezuinigen op het diner, nou dat zat mee. We wilden alleen een kopje koffie met wat lekkers gaan drinken en dan een hapje op de kamer, het werd anders. We zaten rond 20.00 in een cafetaria, panetaria, en nog zoiets aan de koffie. Kregen we bij de koffie al een stuk cake, komt die ober opeens ook met allerlei lekkere hapjes op brood langs en 5 minuten later weer. Weer even later komt hij de bestelling opnemen wat we van de tapas wilden, nou ff niks. Maar nadat we de hele tent van allerlei lekkere dingen zagen krijgen, bestelden we maar een wijntje en bleven even zitten. Ook wij bestelden toen maar wat tapas en in de tussentijd was de schaal met brood hapjes alweer 2 keer rond gegaan. We hebben daar ruim een uur vermakelijk en smakelijk gezeten. Moesten we voor 4 koffie, 2 taartjes en 2x wijn in totaal €7,90 afrekenen, je gelooft het toch niet! Alles 1 euro per stuk en één taartje was 0,90. We hadden ons buikje toch onbedoeld aardig vol, daar schijnt het heel gewoon te zijn dat er hapjes rond happy uur komen, want er waren geen 'profiteurs' zoals we die in Nederland wel zouden hebben.

We hebben ook nog wat gewinkeld, wat fris en fruit gehaald en zo waren er ook 2 winkels met alleen maar diepvries kisten, voor 85% vis. Bueno!

Daarna terug naar het hotel waar we nog even met Fre en Annie (ook fietsers) hebben zitten praten, zij aten daar een mooie lamspoot. En omdat we vandaag zoveel hebben gedaan mogen we morgen uitslapen tot 7 uur en 8 uur heerlijk ontbijten. Daarna zien we wel weer want de rest is wel hobbelig maar niet zulke lange klimmetjes meer. Oeps nog maar 3 dagen en dan zijn we er al, raar opeens dat het zo snel is gegaan. Het is een mooie ervaring met veel leuke en interessante mensen, genieten naar ... Santiago zelf schijnt tegen te vallen, we gaan het zien.

Adios, Felicidad y sueños hermosos (geluk en mooie dromen)

1. Gert:
    18 juni 2014
    Leuke herkenbare verhalen (niet van die koffie en zo, slecht voor het hart :-)), maar de tocht en de omgeving. Julie beginnen inderdaad aardig op te schieten, maar wees gerust, de klimmetjes die nog gaan komen zijn ook kuitenbijters. Vamos a Santiago et mucho bueno café. Bien Camino amigos!!
  2. Ko de bruin:
    18 juni 2014
    Veel succes de laatste dagen.
  3. Tom:
    18 juni 2014
    Geweldig zo jullie het doen. Iedere keer als ik jullie verslag lees begint het bij weer te kriebelen en zie ik de vergezichten weer voor mij. Hou vol en heb een goed einde van de rit in Santiago.
  4. Ludo en Ans:
    18 juni 2014
    geweldig bijna aan de finish, dat hebben jullie toch maar mooi voor elkaar gekregen. Zet hem op!!!!!! voor de laatste lootjes!
  5. Mea:
    18 juni 2014
    Eindelijk contact.Leuk om jullie verhalen te lezen. Ben erg benieuwd hoe het straks is in Santiago. Zet hem op.
  6. Ton en tonny:
    Lieve luitjes,
    Wat een prachtige reisverslagen , en wat een prestatie! Voor Philip maar vooral voor fenna vinden wij het fantastisch. Willen jullie bij jullie einddoel een klein steentje voor Guus van Christine achterlaten. Helaas gaan wij as zaterdag van hem afscheid nemen. Twijfelden of we het jullie zouden doorgeven maar denken dat het goed is dat jullie op de hoogte zijn. Voor de laatste dagen wensen wij jullie heel veel succes! Geniet ervan. Wat een prestatie!!
  7. Fenna:
    18 juni 2014
    Lieve Ton en Tonny, fijn en triest dat jullie ons dit laten weten. Natuurlijk leggen we een steentje neer en steken ook een kaars aan voor Guus. Sterkte vast voor Christine, Misteriosos caminos de Dios. Lieve groet! F&P