Dag 21 de Pyrineëen over.

6 juni 2014 - Espinal-aurizberri, Spanje

6 Juni Lang zal ze leven, lang zal ze leven, op de hoge, op de hoge Navarraroute

Van het hotel Camou was weliswaar het restaurant fermee toujours, maar de chambres waren bien ingericht et ils ont bon lits aussi. Toiletpapier sont mooie slingers aussi! Na de wekker werden natuurlijk eerst felicitations gedaan et donner Fenna une petit cadeau.

En jawel, apres hebben we vanmorgen vroeg ontbeten en om 08.45 de lang verwachte en gevreesde El Passo de Navarra aangevallen. De eerste kilometers was het een makkie, als je de klimmetjes niet mee rekende en we hadden dan ook wel weer une Kaffee verdiend in Valcarlos, dat was voorlopig ons derniere Kaffee.

Na die 10km, olala il fait serieusement . Na een vals plat volgde de haarspeldbochten waar ik als motorrijder altijd zo blij van wordt, maar Fenna werd steeds stiller, maar bleker kon ik niet zeggen :-)
Het was 3 uur zwoegen met prachtige vergezichten, snelle auto's, dikke vrachtwagens, motoren, campers, vliegen die gezellig meevlogen, watervalletjes, zweet, wind, enkele lotsgenoten op de fiets en steeds meer persons a pied!
Maar toen we eenmaal boven waren en de (tegen)wind ons bijna omver blies wisten we dat we er waren en dat we ook deze barrade hadden overwonnen.

De top was kaal en erg winderig en na wat foto's en een praatje met Han en Hilda zijn we doorgereden naar Roncevalles, voor een heerlijke lunch en het dikke stempel in de door Nederlanders bemande herberg. De zon scheen heerlijk en we hadden onze helmpjes weer eens opgezet en zijn een paar kilometer doorgefietst, nou ja afgedaald hiha naar Espinal waar we nu in een auberge (ouderen)jeugd-herberg zitten, voor 12,- p.p. incl. wifi. Al met al een prima dag, zeker toen we even in de plaatselijke bakker wat gehaald hadden, even in de zon zaten en toch maar doorliepen omdat het ging regenen, en dat doet het nu en dan nog steeds. Maar wij zitten (encore!) binnen!

Adios, ik moet na aan mijn Spaans gaan werken, dus pas maar op, Bonne noches!

1. Marianne Moerdijk:
    6 juni 2014
    Felicidades por tu cumpleaños Fenna. Cuando vuelvas, bebemos un vaso de vino en su salud
    Marianne ed Hans
  2. Gert:
    7 juni 2014
    Buenos dias Parlementos! Bueno actiono! En nu gaat het echte werk beginnen bij de Baxen, vergeet Pamplona niet aan te doen, mooi fietsen voor de koebeesten uit! Lekker naar beneden knallen vandaag; hellempie op en genieten van de omgeving! Adios os kwantolamera porfabor !
  3. Saskia:
    7 juni 2014
    Hallo Fenna, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik zal vanavond bij m'n glas wijn op je toasten!
  4. Hans Borghardt:
    7 juni 2014
    Hallo Fenna en Philip, Nou dat is een verjaardag op niveau he. In de pyreneeen. Heel bizonder. Fenna van harte gefeliciteerd en dit is wel een verjaardag op een plek die je niet gauw zult vergeten. Ik zit hier gewoon in de laagte in Bussum maar wel
    met dezelfde temperaturen als jullie zullen hebben.
    Ik durf het niet te zeggen........ Ik weet niet hoeveel km jullie vandaag hebben gefietst ,maar ik 26 hahahaha
    Nou daar stijgen jullie niet eens voor op de fiets he.
    Hou jullie goed en geniet van alles
    liefs
    Hans