Dag 20 St. Jean Pied de Port

5 juni 2014 - Uhart-Cize, Frankrijk

Vanmorgen vite alles gepakt en daarna zonder ontbijt op onze ijzeren rossen gestapt. Na zo'n dagje freewheelen ehh velovacance? was het weer vol goede courage op onze pedalen. We hadden gepland om vandaag even bij de Belgen in st Palais langs te gaan dan lunchen en door te fietsen naar St Jean... Et Viola simple comme, of zoiets.

We hebben onze lunch na 25km bij een bakker op het plein in Peyrehorade gedaan, nadeel bij dat soort kleine winkeltjes is dat je niet au toilet kan, maar er zijn ergere dingen, er zijn plus des arbres. We hadden een croissant en een rozijnen/choladebroodje bij de koffie grande! Toen zaten we ook nog eens tegenover het Toeristen buro, dus we konden gelijk onze eerste stempel voor die dag ophalen. Daarna moesten we 35km op zoek naar onze Belgians, het was even doorbijten, maar na bijna 4,5 uur hadden we onze eerste 65km erop zitten en hebben we 2 uur aangenaam met hen geluncht en verpoost op het terras. We hebben deze keer wel afscheid genomen, want nu was het hun dag om "faire rien" te spelen en wij stoomden door, maar misschien zien we ze aan het eind van de reis. Het kan hard gaan soms en bij de ander pas du tout! Het laatste stuk was best heftig te noemen maar we hebben het gehaald, slechts 1 kaffee stop, een ff bijkomen en foto stop. De Pyreneeën liggen prachtig in de zon en het landschap is prachtig heuvelachtig en groen. Maar doordat de route grotendeels over de grotere weg ging hadden we het tempo er wel in. Iets na 17.15 reden we moe maar voldaan naar een gezellig terras, en die zijn er ici genoeg. Stempel(tampon!) halen en een hotel zoeken, het eerste hotel werd net voor me neus besproken, maar de 2e was iets verder en tegenover de kerk. Ik hoop alleen dat die klokken om 10 uur stoppen want je ligt te tremblen in bed elke 30 minuten.

Het is vandaag prachtig weer geweest, een koel begin maar de middag bereikte toch snel 25grd en dat is best lekker. Het was een heldere avond. Voor morgen verwacht men hier 30grd 8-) plus, warm dus en daarom gaan we weer vroeg weg, maar pas na een ontbijt om 07.30.demain, Fenna a sa anniversite, dus als kado bereiken we dan het hoogtepunt van onze vacance! 1057m AU REVOIR.

Aujourdui pas WiFi dus pas photo !

1. Gert:
    6 juni 2014
    Bonjour pour la dernière fois en France. Proficiat avec l'anniversaire de Fenna! Mooie dag om jarig te zijn. Il fait beaux (ici ook) en jullie kunnen lekker een beetje relaxen :-). Have fun in de Pyreneën! Je begint rustig aan, onder een viaduct door en dan nog een stuk vals plat; dan begint het (verjaardags-)feest! Azzie boven bent kun je weer een tampon halen, mogelijk voor diverse doeleinden :-).
    Succes en tot manyana!!
  2. Jenny en Peter:
    6 juni 2014
    Schitterend om jullie te volgen via je reisverhalen. En, Fenna, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We zullen er een op je drinken.
  3. Karin:
    6 juni 2014
    Fenna; van harte. Wat een mooie reis en mooie plek om te verjaren. Niet blijven kijken daar. Wel terugkomen hoor:-))
  4. Sylvia Ooms-Star:
    6 juni 2014
    Hey membre de tours de France!! Fenna van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een sportieve dag van, zullen we maar zeggen. Zo ik lees hebben jullie goed weer, maar wij hier ook :-)) wordt wel een lang weekend strand. We genieten nu al van jullie verhalen en foto's. Wanneer jullie weer op honk zijn, hebben jullie zeker en vast een album klaar. Au pedales et bueno viaje au Pirineos. xx
  5. Ton en tonny:
    Lieve fenna et Philip
    Wij wensen fenna alvast een ontzettend mooie verjaardag toe en deze zal op jullie velotour onvergetelijk zijn. GENIET. ERVAN! En ook wij drinken er en france een Verre op! Lieve groeten Ton en Tonny
  6. Jopie en piet:
    6 juni 2014
    Mooie verhalen steeds. Ik doe het jullie niet na.

Fenna, van harte gefeleciteerd. Neem een neut.

liefs Piet en Jopie
  7. Bart en Anja:
    Allo, allo, kanjérs,
    Il va trés bien.
    Fenna, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Philip uiteraard ook met z'n meisje.
    Als jullie terug zijn, toosten we er hier nog een keer op.
    Petje af voor jullie en de reisverhalen, zodat we elke dag met jullie kunnen mee beleven.
    Veel succes en goed weer de komende weken tot de finish.
    Groetjes Anja en Bart.
    Au revoir.
  8. Martijn:
    7 juni 2014
    Bonjours fielipe Et Fenna ,
    C'est üne grande historie , quelle voitre rependances aussi, avec bien details et Belle chambres aussi. Mon petit fille c'est mentenant in The Grande Finale dans Soest, c'est bon. Voitre point de hiege c'est aussi grande spectacle dans Le Etappe de Pyrennees. I'a Avons Le Beaucoup respect pour voitre inspanningenment avec voitre biciclettes spectaculares. A bon journe et üne weekeinde gezellement.
    Respectement ! Pour voitre prestations sportivement Et voitre band de merriage aussi!
    Aurevoir avec un grande pakkertous.
    Beaucoup amour
    Martin Choucours avec family
  9. Fenna en Philip:
    7 juni 2014
    Muchos Gracias ookos de ma femmos, la quantatreis(43) was bonnos et cheapos ook. Nu aan de koffios en boodjos lekkeros ontbijtos