Dag 22 Puente la Reina

7 juni 2014 - Puente La Reina, Spanje

Vannacht 'geslapen' op zaal, kamer met 6 gewone en 3 stapelbedden, totaal 12 waarvan 9 bewoont, de bovenverdieping was niet in trek blijkbaar. Afijn dat is toch wel apart, om 8 uur ontbijten in de kroeg met cake, donuts en jus d'orange en een heerlijke Café natuurlijkos.

Om 8.45 was het tijd de biciclettos weer uit de schuur te pakkos, maar macho's problempjos, voorbandos Fenna plattos dus. Bueno, plakken dan maar, even op de kop en het lek/agujero was gauw gevonden. Het was rond 9.30 dat het klaar was, laat al dus, maar het was een petitos gaatje. Tijdens het plakken stopt er een señora op een fiets met elektrische ondersteuning. Et ola, nos amigo's Belgiek parblue. Wij dachten dat ze al eerder waren vertrokken maar no dus. Afijn na exchangedos over de reis van gisteren over de top met alle ontberingen, Snel lavo's les manos en fietsos, a die Camino. We gingen weer samen en toch apart op route. We namen niet de weg over Pamplona, maar door een bosgebied langs de rivier Erro, het Erro dal. Een prachtige rustige en afwisselende route, al moesten we het drukke Pamplona missen Olé, geen loslopend stieros door de straten dus.

Er waren weinig pauzeer gelegenheden, maar onze voorraadbox had nog brood, worst en water dus prima even langs de kant. Koffie en een selo (stempel?) gehaald in Urroz Ville. Daar zagen we dat het in de schaduw om 11.15 al 30grdn was, maar de klok liep achter en de temperatuur 2 uur voor, want het was toen nog een stuk koeler.

Langs en over ruime en rustige autowegen, soms een klimmetje maar hoofdzakelijk dalen, met name de laatste 8 km vlogen voorbij, soms was er heftige tegenwind, maar ja, we zijn hier niet op vacancionos maar om onszelf tegen te komen, o nee om ons te bewijzen en wat dies meer zij! Hiepa hiepa handele (of zo wat het ook betekend).

Langs de weg zagen we Spaanse windmolens, maar niet meer zoals uit de tijd van Don Quichot, maar die treis armige banditos op palen, deze stonden boven op die bergen. Veel kerken of beelden hebben we onderweg niet gezien maar wel steeds meer andadoras de Camino. Wat ben ik blij dat ik rij ;-)

Nu zitten we in het zelfde hotel als de Belgen, zij in het hotel deel, maar doordat dit vol was mochten wij in de Alberge, maar is niks mis mee. Een keurige habitación, complets voor weinigos.

Vanavond hebben we een heerlijk diner gehad in buffet vorm, dat was voor zowel hotel- als albergegasten. €13,- voor een 3 gangen en inclusief drank in een magnifico zaal.

Dormir bien y saludable volver mañana,

1. Bjørn:
    8 juni 2014
    Nog even en ik moet Spaans gaan leren om deze blog te kunnen volgen ;-)
    Fijn om te lezen dat het jullie nog steeds goed af gaat, dus door trappen en genieten !
    Groetjes,
  2. Ko de bruin:
    8 juni 2014
    leuke foto's en veel succes met het fietsen. groeten.
  3. Yolanda van mameren:
    8 juni 2014
    Alweer 1 week thuis, na een heerlijke fietsvakantie! Totaal 1400 km gefietst in ruim drie weken. Mis het fietsen in Spanje het meest! Leuk om jullie verhalen te lezen! Beun Camino! Yolanda en Kees Jan