Dag 23 zondag 1 Pinksterdag in Logroño

8 juni 2014 - Logroño, Spanje

Mejores amigos y otros lectores, cómo estás?

ja dat klinktos hè! handig zo'n vertaalapp ;-) kan ik lekker interessant doen.

Afijn  vandaag was een dag van zon, 32graden, lange wegen en hoge 'heuvels' maar ook van weinig wind, prachtige vergezichten, feesten in de dorpen, mooie wegen en macho, uh mucho lange hiepa hiepa afdalingen. Maar voor Fenna was het na 12 uur vooral afzien met die warmte, ondanks de stops.

Buenos, het was een warme nacht want de airco blies alleen maar hete lucht, na 5 minuten uitproberen zaten we in een sauna, snellos uit dat dingos. De was was wel droog en we konden de setjes weer aan. Het ontbijt bestond uit geroosterd stokbrood, boter en jam, met natuurlijk Café americano (2x)

Nadat we de fietsen uit het afgesloten hok hadden gehaald, hebben we weer opgezadeld en komt net die verdraaid (gezellige) Belg weer aan. Na 5minuten zijn we weggereden en bleek er in het dorp ook nog de mercado open voor brood, fruit en drinken onderweg. Puente la Reina hebben we verlaten via een mooie brug (puente) en daar hadden we weer een fotosessie. Daarna moest het er echt van komen en was het op naar Logroño. Volgens het boekje een zwaar parkoers en dat was het ook, muchos  las colinas y viñedos (heuvels en wijnvelden )en nog bloedheet ook, pfff.

We begonnen direct met een heftige klimos maar we waren nog frisos gelukkig dus pas de probleemos, maar wel een lekkende koppakking (zweet). Stop 1 was in Estella, daar een soort quiche genomen bij de koffie en weer voort naar Los Arcos. Hier was Fenna al aardig aan haar theewater maar er was feest in het dorp dus wel een beetje afleiding bij de koffie ;-). Heerlijk ons brood en de smeerworst in de schaduw op een bankje  opgegeten, even leek het vakantie! Daarna Viana, de temperatuur liep op, net als de heuvels, slingers en de vergezichten, maar die waren ver uit zicht die tijd. Tegen de top moesten we een pitstop nemen, tomaten en drinken genomen en ola, de heuvels hadden ook een achterkant kwamen we achter, zoef zoef heerlijk die rijwind bij 45km per uur.

Om 16.30 dreven we (van het zweet) en reden de stad binnen, kijken voor overnachting. Eerst naar het centrum gereden, WiFi en hotel.com bracht uitkomst. Een prima kamer met airco en een bad aan het begin van de stad.

s'Avonds tapas, feestende mensen, hout speelgoed, ballonnen, vino en vlakbij het hotel; ooievaars op de kerk. En nu slapen!

Nagekomen, was ik toch weer vergeten dat de Brem hier geweldig groot is en ruikt als een heerlijke kauwgumbal van vroeger, zoet en aanlokkelijk, Adios!

Tenslotte, merci voor de tantos comentarios agradables, superos!

1. Ludo en Ans:
    9 juni 2014
    Ik zie dat de verhalen steeds langer worden. Knap om iedere dag weer te schrijven, maar leuk voor de thuiswerkers. Ik zou zeggen zet hem op, het gaat jullie lukken, nog even fietsen!!!!
    Lieve groetjes,
    Ludo en Ans