Dag 8 deel 2, Chartres

24 mei 2014 - Le Coudray, Frankrijk

Ja we konden niet langer blijven, we hebben 2 uur doorgebracht bij het mooie manegerestaurant. Een strand met hindernissen en water voor het raam. Na wat getreuzel en uitstel waren we gekleed op de regen en moesten vertrekken, et Viola La soleil! Sur les pedalen maar weer.

Op naar Chartres, daar moeten we eigenlijk voorbij kunnen komen. Onderweg geen koffie meer genomen, maar wel even gestopt voor een snicker en les jambes stretch. De regen en wind  waren wel aanwezig, maar wij kanjers waren niet te stoppen vandaag. Maar toen we Chartres waren gepasseerd en geen winkel tegen waren gekomen, gingen we eerst maar kijken naar een overnachting. Bleek de komende 15km alles vol ;-(   Moesten we parblue toch 2 km terug en 2km uit de flank, maar we zitten nu in een cher B&B hotel met WiFi, cola en pinda's op bed tv te kijken.

Er maintenant; het is goed om een verslag te maken want na een week gaan de dagen, dorpen en landschappen al door elkaar lopen, in moi hoofd naturelement!

We zijn 8 dagen onderweg, zitten aan 735km, 2x overnachten bij vrienden op de fiets, 1x camping, 1x gites en 3x hotel et Beaucoup du grande Caffee.

Bonjour er au demain, bon weekend,

Fenna en Philip sur lit

1. Nienke:
    24 mei 2014
    Een mooi gemiddelde evengoed. Nu moest ik toch even kijken welke route jullie precies volgen. Die manege zou ik ook wel eens willen bezoeken. Ga bij goed weer ook eens naar de bakker voor een pain aux ceréales (coupé) en een stuk paté de campagne en een potje cornichons bij de slager voor een lunch in de buitenlucht. In een B&B slaap je prima weet ik uit ervaring. Vandaag al voor een groot gedeelte mijn koffer gepakt. Wel of geen wandelschoenen mee? Wat in de handbagage? Hemelvaartdag naar Toronto en vrijdag de 13 e terug!!!
  2. Fenna en Philip:
    24 mei 2014
    Weet nu even niet wanneer het Hemelvaartsdag is, maar in ieder geval een hele mooie en goede vakantie. Geniet ervan, doen wij ook. Je advies voor de lunch volgen wij zeker op.
    Goeie vlucht en groeten aan Frans.
  3. Bart en Anja:
    Hoi Fen en Philip
    Jullie gaan goed zo te lezen!
    Door weer en wind af en toe, maar jullie zijn kanjers!
    Leuk om de belevenissen mee te beleven, zijn we er toch 'n beetje bij!
    Liefs en groetjes ook aan Ans en Ludo!
    Bart en Anja
  4. Gert:
    25 mei 2014
    Ah bon famille Parlepombadour, maintenant en route de Tours. Best een mooie village met een enorme kathedraal als je de brug over bent! Il va superbe! Allez en continuez, ca va bien!
    Ik zit nu lekker achter computertje thuis en wij houden jullie in het oog. Succes F&F
  5. Marja de Meijer:
    25 mei 2014
    Jullie basn goed, mooi gemiddelde. Succes voor zondag. Als jullie fit lezen alweer cik onderweg. Wij zijn druk aan het boirbereiden, hhisje schoon en zijn alkes azn het klaar leggen. Volgens ce weergoden vertrekken wij oom met regen.
  6. Gert:
    25 mei 2014
    Cher Marja, j'espere que vous aver bonne route, mais boire Pastis avant ecrir a Flip et Fenna et bicycler a SdC sera peut etre desastreux! Beacoup de kilometres
  7. Marianne Moerdijk:
    25 mei 2014
    Hai, wat jammer van die regen, ik dacht vanmiddag nog in de zon, in de tuin toen we 10 liter sangria voor Cristels feestje aan het maken, leuk omfiets wijntje voor Fenna en Philp:)
    Jullie zijn wel bikkels respect!
    Marianne