Dag 3 Tournai

19 mei 2014 - Doornik, België

Deze dag vanuit Londerzeel langs de Dender voort gedenderd in de zon, prachtig slingerend tussen landerijen, dorpjes, schilderachtige taferelen met grote karpers die je wel ziet maar die men niet ving. Aan het eind kwamen de heuvels in zicht en ook die moesten we een aardig stuk door, maar dat was weinig denderen. Wauw die eerste heuvels was heftig en kosten ons best wat moeite en doorzetten. Maar des te mooier was weer de eerste afdaling heerlijk uitrollen en dat allemaal onder een stralende zo'n met een lichte bries. De laatste 15 kilometers hebben we uitgekeken naar een restaurant en een hotel, maar ... We zijn beland op de camping en zitten nu in een Quick een hamburger met chickenwings en een cola (max). Morgen maar weer een lekker Belgisch biertje scoren.

Totaal wel weer 108km gereden, we waren pas om 10uur weggereden en waren om 19.00 op de camping, hebben we de tent (helaas ;-/) toch niet voor niets meegenomen. Tot morgen!

1. Nienke:
    19 mei 2014
    Nou zeg, toch al hele afstanden voor de eerste dagen. Dan nu toch echt in het tentje slapen. Voor je het weet, is het weer ochtend. Verse croissantjes bij de koffie of thee? Groetjes, Nienke
  2. Marja de Meijer:
    20 mei 2014
    Gaat goed, had niet verwacht dat julie al zomgauw heuvels hadden. In het tentje lekjer knus zeker? Jullie maken meer kms per dag dan gepland toch? Niet te warm? Hier vandaag28. Best wel heftig om zo te beginnen. Succes voor dag 4. En gied drinken onderweg, en niet alleen Belgisch bier!
  3. Bart en Anja:
    20 mei 2014
    Hoi Fenna en Philip,
    Nou zeg, dat gaat super zo te lezen!
    De eerste afdalingen al gehad, kunnen jullie alvast wat oefenen voor straks, het echte werk!
    Wat was de start leuk hè, zoals we gehoopt hadden.
    Want je weet, 'n goed begin is het halve werk haha!
    Jullie hebben tot nog toe goed weer dacht ik, of is het nu iets minder?
    Ik dacht dat bij de weersberichten te zien.
    Maar samen in een tentje met de regendruppels op het dakje kan heeeel romantisch zijn.

Lieve vrienden we volgen jullie op de voet,
    groetjes Bart en Anja