Dag 14 Angoulême

30 mei 2014 - Champniers, Frankrijk

Nous Sony an Course encore!

het was na 2 dagen weer even wennen om de spullen te pakken, zeker als je de vorige avond een fles wijn hebt leeggemaakt. Maar het is gelukt, al bleek gisterenavond dat ik 1 van die 2 handige usbstekkers in de caravan heb laten zitten, merde, maar we zitten nu in een grote stad dus gaan we er maar even snel 1 halen.

We hadden een Ibis hotel besproken in Angoulême, de dag begon met zon en mooie wegen, genieten van de omgeving en het schoot ook nog aardig op. Volgens Google map was het 106 km maar uiteindelijk stond de teller op 120. Nu is het een rivieren gebied, maar doordat we van de route af waren moeten we nu een aantal kruisen, dus lekker naar beneden, maar. ..... klimmen omhoog. Prachtige kasteeltjes en huizen gezien en de eerste 70 gingen best snel, we hebben toe ook een stuk snelweg kunnen nemen, maar bij 90 ging de weg over in autosnelweg en we bleven evenwijdig aan de snelweg en die lag in het dal maar, naturelement moesten wij over de heuvels. Bij 100km hadden we het wel een beetje gehad, maar het weer helaas ook! Fenna dacht dat ze haar regenjas aan zou doen, Philip zei nog van à joh, die zitten blijven wel noord van ons. Nog geen 5 minuten later in een open stuk; De sluizen gingen open! Il pleur en niet zachtjes, direct alles tot aan de laatste draad zeiknat! Maar we moesten nog maar(!) 20km en tussendoor was het gelukkig soms wel wat droog, de laatste 10km was het gelukkig ook wat vlakker.

grand finale, we rijden het industrie/winkelgebied van het hotel binnen. We wilden nog even een koffie drinken voor we het hotel ingingen want dat zouden ze niet hebben dachten we. Zitten we bij Mac Donald aan een lekker bakkie begint het met onweer en flinke regen. Zien we het hotel een weg lager liggen, 80 meter hemelsbreed maar we moeten wel even 800 meter omrijden, ff wachten tot het iets droger is maar. Na een uur (21.00) vonden we het welletjes en gingen nog lekker warm er toch maar doorheen, hield de mevrouw van het hotel netjes de deur open, zeiknat afzadelen hèhè. Blijkt dit het familie deel van Ibis te zijn, budget ligt er achter, grrrr. Alles er weer op en verkassen, maar tenslotte hadden we een ruime kamer en een heeeeeerlijk bed. Om 22.00 zaten we voldaan aan ons stokbrood met brie die we onderweg hadden gekocht. Bon nuit

Om 00.30 had ik alleen regel 1 getikt en werd boven het scherm wakker, morgen (zaterdag) maar verder.

et Viola, we zijn nu 2 weken en route, we hebben 1200km op de teller, le derrière va bien en we zijn weer op weg, en nog zo'n 1500 te gaan.

1. Peter:
    31 mei 2014
    een geluk dat je goed voorbereid was op de regen door je
    lidl duikbril mee te nemen.
  2. Willem:
    31 mei 2014
    Dus Flip Timofeef zat er weer aardig naast met zijn buien in het noorden .Maar dan smaakt de stokbrood met Brie naturelement des te lekkerder . groeten uit Rijnsburg
  3. Fenna en Philip:
    31 mei 2014
    Ja luitjes, het zit soms wel eens mee, maar Aujourdui pas d'encore, leuk dat jullie meeleven. En ja dat stokbrood was tres tres bien ;-)
  4. Fenna en Philip:
  5. Marja de Meijer:
    1 juni 2014
    Weersvoorspellingen komen inderdaad niet uit. Na zo'n dag fietsen ben je inderdaad erg moe en val je als een blok in slaap en misschien was de wijn van de dag ervoor ook nog niet uitgewerkt en waren jullie benen wat stram.