Dag 15 Aubeterre

31 mei 2014 - Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk

Vanmorgen vertrokken met een heldere hemel en droge kleding, de IBIS budget kamer was prima en ruim. Door de airco was het meeste spul weer aardig droog en konden we alles weer netjes inpakken. In het hotel nog even een kaffee et une tampon (stempel) gescoord. Vanuit het hotel wilden we nu eerst naar de stad om een USB-stekkertje te kopen, die had ik in de caravan van Ludo en Ans laten zitten parblue!

We hebben 4 verschillende snoertjes maar 2 connectoren en de Apple krijgt niet genoeg spanning dus dat gaf al heel Snel prolemo!
Door het gezoek naar een geschikte winkel die open was en ook nog eens de Apple connector had waren we ook weer toe aan een 2 kop kaffee en fietsten we pas om 11.30 de stad uit.
Het weer zat echt mee, de eerste 15km hadden we redelijk weer en de zon liet zich steeds beter zien.  Het was na de eerste kilometers een verademing dat er weer weinig hoogte klimmetjes waren of het ging wat geleidelijker.

tijdens de tocht kwamen we geen pelgrimfietser meer tegen maar wel weer wat mooie gebouwen, kasteeltjes en mooie vergezichten, het leek een lange tijd zelfs op de Toscane, ruim en grote vergezichten met heuveltoppen zelfs de huizen hadden een zuidelijke uitstraling.

toen we na 60km in Aubeterre kwamen om wat te drinken kwamen we 4 mede pelgrims tegen waarvan we er 2 eerder hadden gezien, zij gingen naar de camping. Toen we met een bak kaffee en de kaart op een terras zaten op zoek naar een slaapadres, bleken er de komende 30km 2 niet open te staan of niet meer te bestaan. Toen besloten we maar bij het hotel/restaurant waar we zaten te informeren, we zitten nu voor €55,- op een zolderkamertje en gaan morgen de kilometers maar weer goed maken.

et maintenant; du pain, du vin met brie et foie grass van de Lidl.

Een goed weekend iedereen, morgen weer zon op zondag!

1. Martijn:
    1 juni 2014
    Hoi P&F- jullie hebben al een behoorlijk stuk gefietst , zie ik op de kaart . Leuk jullie verslagen te lezen. En je spreekt al een aardig hondje Frans. Goede reis verder . Au Revoir , MARTIN Choucours & family
  2. Marja de Meijer:
    1 juni 2014
    Het eind is al aardig in zicht haha. In elk geval op de helft. Wel leuk zo een hele dag buiten. Succes morgen en maat die wijn maar staan. Wij houden het op biet.
  3. Fenna en Philip:
    2 juni 2014
    Biet is ook lekker maar bier nog lekkerder Marja en John, niet te gezond hè!