Dag 17 Moustey

2 juni 2014 - Moustey, Frankrijk

Vandaag een goede start, allereerst natuurlijk vanwege het uitzicht, daarna de innerlijke personage verkwikken met een uitgebreid petit-Dejeuner; kaas, fromage, 2soorten jam, croissant, stokbrood en cake en bovenal een heerlijke koffie, nog een rondleidng door het huis en toen roets de hoge berg af. Afscheid genomen van onze Belgische  vrienden voorlopig et en route!
Het weer was magnifiek en we hadden er Goesting in, na 5km kwamen we een leuke alternatieve route over een spoorbaan tegen, et Viola, Doen!
Toen we terug op de route en aan de koffie zaten, hadden we 26km gereden maar op de kaart waren we maar 13km opgeschoten.
Maar niet getreurd het was een mooie omgeving en we hadden weer wat anders gezien, leuk zo'n spoor op niveau door tunneltjes en langs oude stations. Maar we hebben wel besloten de Détours verder te laten voor wat het is.
Na de eeuwige wijnvelden komen we in"Les Landes" een natuur en bos gebied dat in de tijd van Napoleon is ontstaan door dennen aanplant in moeras gebied. Een gebied op zandvlakte waar weinig groeit blijkbaar, behalve wat dennen en hier en daar wat landerijen, de wegen waren weliswaar horizontaal maar weinig afwisselend en slecht van kwaliteit. Het lijkt wel,of de toplaag is blijven liggen en het zwarte asfalt is weggezakt door de hitte. We kwamen nog wat kleine plaatsjes en typische kerken tegen, een kippenhok als klokkentoren en een simpele kerk met aan de voorkant een enkele hoge muur als aanzicht, die ook klokkentoren was. Daarbuiten zoals Fenna zei, zag je een vrouw met O-benen en een fazant, c'est tout!
We hebben encore du Kaffee gedronken in Hostens en daarna zijn we doorgestoomd naar Mousteey, waar we eerst onze Belgische vriend weer in de tuin horen roepen, hoe komt die nou al hier? Even une chat, hij hadden iets matigs gevonden, wij hadden gebeld et Viola een prima hostel, schoon, fris en ruim. Au Grillon Dor, een absolute aanrader, €38,- inclusief ontbijt.
Net gezellig met 2 fietsers uit Holland zitten praten die in 11 dagen van hier in Santiago moeten en zijn en daar de dames treffen. Dan moet ons dat toch wel in 20 dagen lukken? Nog 1050km ongeveer volgens de mannen.
Vandaag 90km en een zere kont het weer is super, droog, soms wat wind en niet te heet, 24grd superb!
Na 3 wijntjes weer zin in morgen, pour Aujourdui bon nuit!

1. Ludo en Ans:
    Goedemorgen,
    Hier een berichtje van jullie fans!
    Zo te horen wordt het steeds leuker. Hartstikke goed.
    Hier is de rust wedergekeerd en gaan we over tot de orde van de dag. De plantjes zijn allemaal gepland en worden vertroeteld. Nu wachten op de oogst. Fijne fietsdag en lieve groet van Ludo en Ans
  2. Gert:
    3 juni 2014
    Lange rechte en slechte wegen in Les Landes, maar ook daar komt een eind aan. Die vrouw met O-benen en een fazant doit être "une miracle médical", hebben jullie geen foto van haar getrokken :-)?. De prettige Pyreneetjes liggen heel geduldig te wachten op jullie, ze zien jullie al bijna aankomen! Geniet van het vooruitzicht. Il va très bien!
  3. Madelon Tegelaar:
    3 juni 2014
    Hoi, kanjers fijn dat jullie zo van de omgeving genieten ik ben blij dat het weer wat beter is geworden. Wat je schrijft over de mooie kerkjes en de Chateaus doet me weer denken aan de auto trip die ik met Fenna heb gemaakt door Frankrijk. Pas goed op je zelf. Dikke knuffel.
  4. Bjørn:
    3 juni 2014
    Nou zo te lezen gaat het jullie goed af. Leuk om te lezen hou vol en geniet !
  5. Hans Borghardt:
    3 juni 2014
    Nou ik durf het bijna niet te schrijven,maar ik ben dan ook een paar dagen weer het land uit geweest naar Sauerland. Maar niet op de fiets hoor. Met de elektrische fiets kom ik niet verder
    dan Bussum-Muiderberg, Dus begrijpen jullie wel hoeveel respect ik heb voor jullie uithoudingsvermogen Zet 'm op hoor.
    groet
    Hans