Dag 18 Dax

3 juni 2014 - Saint-Paul-lès-Dax, Frankrijk

Vanmorgen om 8.00 een heerlijk ontbijt in de gezamenlijke keuken, onze reisgenoten van gisteren, Bert en Wim waren al gevlogen, die gingen dus voor die 120km! Afijn wij waren ook 9uur weg, maar eerst even in de winkel het (seul) 1000km stempel gehaald in de winkel tegenover de 1000km gedenksteen,  maar die hebben we alleen op de foto van anderen gezien. Blijkbaar waren we nog niet helemaal wakker ;-) Verder in Les Landes geweldige omgeving, maar niet heus. Maar we gaan het  volgende dorp in en, surprise, onze Belgische reisgenoten. Hiermee hebben we de hele dag tikkertje met verlos gespeeld.Het voordeel als er niets te zien is, is wel dat je door gaat rijden want er valt weinig te stoppen. Een kraai en die grote Denneappels, o ja na 50 km werd het wat opener met veel Maisvelden, deze werden allemaal besproeit met die grote framewerken (slang op wielen) die het regelmatig besproeit hier op de zandgrond. We kwamen soms een auto tegen en op het laatst zelfs 2 fietsers en 3 wandelaars. Wandelen door Les Landes, moet er niet aan penser!

Opzij opzij, op die kale vlakte hebben we verschrikkelijke haast, et Viola om 16.30 waren we al 95km verder in DAX. Eerst even een  lekker kopje koffie bij de bakker, inkopen doen bij de Aldi (pech geen Lidl ;-€ ) maar ook hier hadden ze fruit en nootjes. Toen op zoek naar de Big M voor internet en daar een hotel uitgezocht. Onze Belgen kwamen 10 minuten later en zijn doorgereden tot over de rivier, wij zitten ervoor, bij het Christusmeer.

Maintenant, manager au bien tot.

we hebben net heerlijk gegeten bij een Western restaurant hier beneden, net om de hoek, Superb! en nu slapen, we besluiten morgen of het weer goed is om door te reizen of dat we 1 dag het slechte weer over te laten gaan en wachten op zon en 27 graden. ;-)

au revoir au Pyrinee, yoechee

1. Bart en Anja:
    3 juni 2014
    Hoi Luitjes wij zijn zelf 'n weekje weggeweest, dus hebben jullie even niet kunnen volgen.
    Toen we thuis kwamen gelijk achter de computer om te kijken hoe ver jullie inmiddels zijn.
    Nou wat 'n belevenis zeg, is wat anders dan de 'berg' in de Achterhoek! haha.
    En Fen al last van klapkuiten?
    We vinden dat jullie het super doen, ga zo door en we blijven er bij!
    Ps ik heb nog geen helmpjes gezien, wel op doen bij de afdalingen hoor!!!
    Liefs Bart en Anja
  2. Gert:
    4 juni 2014
    félicitations au départ des Landes, c'ést la voile plaine (met andere woorden, il n'y a pas un sac aan). Snel naar die molshopen op de grens entre la France en Espagna, dat wordt genieten! Niet te veel lounchen fam Parlepompeladour, ce n'est pas vos pensioen ........ Successement!