Dag 19 rustdag in Dax

4 juni 2014 - Saint-Paul-lès-Dax, Frankrijk

Vanmorgen was het regen en aardig bewolkt. Onze Belgische vrienden zijn 20 km doorgereden maar we denken dat ze niet zo'n lekker verblijf hadden in een voormalig seminarie. Wij hebben besloten de was te doen en de toerist uit te gaan hangen.

Ja Gert, je hebt gelijk, ik ben nog niet met pensioen maar Fenna heureusement  wel, en siësta gedrag is nog niet verdiend maar wij vonden het toch prettiger morgen in 1 keer door te demarreren naar St. Jean Pied de Port, ik geef toe ambitieus! We hebben wat kaart studie gedaan en de grafieken laten de komende weken inderdaad alleen maar pieken (montes) zien. Maar morgen is het zonnig en meer dan 25grdn dus wat beter weer om te fietsen(?)

Vandaag dus een beetje de was doen, op de fiets Dax in en een beetje rondkijken. De cathedraal was helaas dicht al hebben we wel even voor de deur even kunnen schuilen. Wezen regardez naar de Thermen en de bidon gevuld met warm! bronwater. Vanmiddag hebben we nog maar een plat de Jour genomen, zodat we vanavond op tijd kunnen pakken en het bed in kunnen kruipen. Straks nog even een koffie, want de volgende wordt volgens de planning pas morgen met het ontbijt in Peyrehorade (23km)

1. Gert:
    5 juni 2014
    Belle dernier route en France pour la boeg, j'espère il fait beau.
    Peut être on va a la race de 'l'eau chaud, hoop het niet voor jullie. Et maintenant, hoppelekee, en route aux Pyrenees!
    Successement!
  2. Ko de bruin:
    5 juni 2014
    hoi Fenna en Philip,
    Jaren geleden ook in Dax geweest, herinneren dat ons als een leuk stadje. Veel plezier nog met de etappes die jullie te gaan hebben.