Dag 26 Frômista

11 juni 2014 - Frómista, Spanje

Olla, vanmorgen zijn we op tijd opgestaan om om 9 uur weg te kunnen rijden, de Belgen zouden even gedag komen zeggen tegen ons? Afijn, toen wij om 09.30 vertrokken was de cathedraal gelukkig open, dus konden we toch een mooi tamponos scoren.

Het weer was rond ons vertrek direct al zonnig, van de verwachte 28 graden hadden we maar 7 graden verschil, het was tot s'avonds laat in het zonnetje nog warm tot boven de 30. Dus toen we de stad uitreden deden we eerst de jasjes maar uit, eerst de mouwen eraf, handige fietsjasios, die van de Lidl. We begonnen gelijk met een klimmetje van 5-7%, goed om de spieren wakker en warm te maken, de eerste 35 kilometer was steeds een klim met een korte daling en rond 13.00 hadden we het zware deel te pakken en 35km voort gezwoegd. Het waren weer fantastichose uitzichten op dalen alsook op de hoogvlaktes waar het opeens op de Schotse hooglanden leek. Daarna begon het echte genieten want na stijgen komt altijd ... Inderdaad dalen en soms ging dat heeeeeel lang door, Bueno!
Kom je daarboven tig van die windmolens tegen, van welke er maar 1 per Groepje draaide, nu was er weinig wind, maar waarom staat de rest mou stilos, toch niet voor onderhoud? Lijkt Nederland wel.

Geklooi met WiFi grrrrrr Vanaf hier schrijf ik eigenlijk een stuk van gisteren, als je nog snapt wat ik bedoel. Nadat ik 2 keer opnieuw moest beginnen en 3 keer wakker ben geworden was het genoegos, dus ik ga nu maar even verder.

Om 15.00 zaten we aan de cafe in Castrojeriz en besloten dat we nog verder konden en wilden. Het dorpje was aardig en de Camino's waren daar voldoende aanwezig dus daar lag het niet aan. Maar we moesten het van het momentum hebben, dus op de pedalos naar de volgende grote plaats waar je kon overnachten volgens ons reisboekje. We kwamen nog langs een oude kerk waarvan het schip als Alberge zaken deed en je reed door de boog van de kerk, heel apartos. Het was een afwisselende en prima weg, licht glooiend en vol met bloemenpracht. 5km voor Frômista was een kanaal en voor de stad zelfs een deel met waterval.

In het dorp vonden we een prima kamer voor 50,- met een heerlijk terras waar we ons heerlijk hebben ontspannen met de benen in de zon. Na het eten nog wat rondgewandeld en ook daar de nodige ooievaars op de foto gezet.

Adios por favor!

1. Gert:
    12 juni 2014
    Een feest van herkenning de verhalen en foto's; jullie gaan nog steeds de goede kant op! De combinatie warmte en wat regen levert groeizaam weer op Flip, dat baarrutje staat je goed! En blijf nog even genieten van dat dalen; er komt nog meer :-)! Daartegenover ...................... Muchos complimentos en suux6