Dag 28 Sahagûn, stieren en voetbal OLÉ

13 juni 2014 - Sahagún, Spanje

Vandaag lekker een beetje aandacht por Favor, voor ons zelf dus.

Eerst lekker uitslapen, wat badderen en dan lekker relaxos met el treinos naar de stad Leon. Voor €23,40 een 2x een retour in een prachtige trein, ze hadden alleen nog geen WiFi zoals bij de NS. Leon is een internationale stad die een erg mooie entree geeft vanuit het door de EU meegefinancierde station, ons geld is goed besteed. Ook de stad is echt een aanrader waar veel erfgoed mooi is gerestaureerd, de cathedral, een "Catillo" ontworpen door Gaudí en vlak voor de peregrino Puente(pelgrimsbrug) een prachtig hostal, een Panador, ehh Parador! Een voormalig hospitaal voor de caminos, een soort grande kloosteros maar een Heeeele grande! Van binnen was het ook te bezichtigen, prachtig wat er nog bewaard is gebleven. Het is echt een mooi cinco estrellas (5sterren) hotel, een kamer kostte maar 160,- exclusief ontbijt!  We waren de stempelkaart vergeten, maar hier hebben ze nog papieren treinkaartjes, dus .. opgelost.

De temperatuur was de hele dag aardig, 34 graden in de schaduw, wat is het toch een straf zo'n reis! Een koffie gedronken op een terras bij de cathedral van Leon. Hier kwamen we een aantal Engelsen tegen die het moraal toch iets anders zagen. Ze stapten met hun rolltrollyes in een bus, hadden ze het gehad of doen ze elke jaar 2 weken, die zijn er ook! Zelfs vanuit de USA.

In Sahagun was het feest toen we terug kwamen, maar tegen de tijd dat ik me mobiel wilde pakken waren de stieren al voorbij, alle 5 ;-( Maar daarna zijn we naar de arena gegaan en hebben daar het vermakelijke stieren dollen gezien en stoere jongens en meisjes die zich konden bewijzen. Het leukste blijft toch als die stier (of stiertje) iemand te pakken heeft genomen. Maar alles liep zonder bloed of botbreuken, echt leuk om mee te maken, geen dieren kwellerij in onze ogen. Ze sprongen over een stier heen, maakte salto's of zwaaiden en renden voor hem weg. Een leuk volksvermaak met een hoop kleur en muziek, een soort Soester Gildefeesten, ook goed georganiseerd! Daarna wat happen in de stad en voetbal gekeken, het was jammer voor de Spanjaarden dat ze verloren, voor ons was het gezelliger geweest als ze hadden gewonnen. Maar we zaten met 6 Nederlanders (Han en Hilde, Fred en Annie en F&P en we konden onze pret niet op. Triest eigenlijk zo makkelijk die laatste erin gingen, hihihi!

nu lekker slaapos en morgen vroeg weer op en kijken of we de 90 dit keer kunnen halen, het wordt morgen maar 27 graden, of toch weer warmer?

Adios amigo's 5-1, Torremolinos wat een begin!

1. Jopie en piet:
    14 juni 2014
    Die Spanjaarden zijn misschien zo boos omdat ze verloren hebben dat ze jullie banden lek prikken, zegt Piet.
    Uitkijken dus. Verder hebben jullie een prachtige reis.
    Om NOOIT te vergeten. Op naar de laatste loodjes.
    liefs Piet en Jopie
  2. Marja de Meijer:
    14 juni 2014
    Gat goed Philip en Fenna nog even doorstomen en jullie zijn er. Succes.