Dag 5 Bussy

21 mei 2014 - Bussy, Frankrijk

Vandaag vertrokken met een vochtig zadel maar verder zat het allemaal wel mee. We hadden in het begin wat heuvels en hebben tot 124m geklommen en in totaal 690 klim(kilo o nee toch niet) meters gemaakt, het voordeel is dat je ze meestal ook weer naar beneden maakt ;-) Het weer was bewolkt en 13grdn dus wie riep 28? Afijn lekker gefietst vandaag, voor het eerst 2 lotgenoten gesproken. In St. Quentin heerlijk een plat de jour genomen (kippenpoot met salade) zodat we s'avonds niet meer hoefde te tafelen. Maar goed ook, want tot hier konden we wel lekker opschieten, maar het was bar slecht gesteld met restaurants of bars langs de route. Hier via de telefoon een pelgrimsovernachting uit het routeboekje geboekt. Een ruime kamer en schone stapelbedden op een grote boerderij voorbij het dorp. Alleen slapen, geen eten maar slechts 10,- p.p.

vandaag: 90km, voor 30euro uitgebreid gelunched en voor 7,60 in een winkel/bar of barre winkel in Muirancourt (een boerengat vlakbij), voor 2 grote koffie een pak koekjes en een blikje cola.

En nu een wijntje met pinda's maar eerst de .... Cup à soupe

Au revoir!!

1. Marja de Meijer:
    21 mei 2014
    Gaat lekker daar, hoeveel is de totaal stand? Ik heb de indruk dat het zwaarder is dan gedacht (dan wij denken). Maar we gaan het allemaal zien. Wel lekker zo'n hele dag buiten. Nog geen zadelpijn?
  2. Gert:
    22 mei 2014
    Ah bonjour monsieur et madame Parlepompadour, ca ca bien deja huh! Jullie gaan nu de bossen van Compiegne in denk ik? Wij gaan Rome verkennen en een beetje luieren
  3. Nienke:
    22 mei 2014
    Vochtig zadel? Een beetje afzien hoort er wel bij. Maak je borst maar nat als je straks voorbij Les Pyrénenées en Picos d'Europa moet.
    Eergisteren heeft Frans bij Jan en Riek de linker schutting gestut met schoren en palen. Deze was aan het overhellen naar de buren. Daar was het wel 28 graden vermoed ik. Met Riek gaat het redelijk goed, met Jan minder.