Dag 7 Mezieres

23 mei 2014 - Mézières-sur-Seine, Frankrijk

Vandaag een dag waarin we 2 echtparen en een vrouw alleen tegenkwamen. Eerst een Belgisch stel van midden zestig, we troffen ze in de gang bij ons in het hotel, de 'smartphone' van de man was een 'nattephone' geworden en gaf een hoop gepiel (jawel). Het eerste stuk zijn we samen opgefietst over de eerst en niet de minste heuvel. Daarna hadden we aardig wat klimmetjes, maar het weer was tegen verwachting aardig goed. Soms een windje of een druppel maar geen echte bui meegemaakt. Heerlijk soms van de berg/heuvel af te mogen vliegen, en al die stopborden gelden niet voor fietsers, toch?

Afijn we hebben om 10uur met een croissant, een zoet broodje en jus ons ontbijt gedaan bij de kerk in de zon. De lunch was om 14.30 met pizza en een cola terwijl het buiten regende. Totaal 90km gereden, had nog iets verder gekund, maar volgens Clemens Sweerman (de schrijver van onze vakantieroute) waren er de eerste 20km geen logeeradressen meer. We zitten nu ergens boven op de berg naast de kerk in een geiten eh gites en net die ene mooie kamer die er op dit erf is hebben wij denk ik. Een ouder echtpaar, allebei met snor, maar best vriendelijk en de fietsen staan goed tussen al die andere van het 'fietsen' verhuur.

Bon nuit, nous aussi!

1. Marja de Meijer:
    24 mei 2014
    Het weer is erg wisselvallig zo te lezen. En de eerste heuvels al achter de rug. Is lekker he de heuvels af, kunnen jullie even bijkomen. Lees nog even gauw jullie 8ste dag.